نمایش فایل*غنی سازی شغلی با درس پژوهی*

|rlo50685760
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان غنی سازی شغلی با درس پژوهی را مشاهده می نمایید.

حجم فایل : 453.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 67


طیبه شرزه یی - تیر 91 سوالات آمادگی و پیش آزمون 1) مفهوم معلم پژوهنده به چه معنا است؟
2) سطوح و نقش هاي پژوهشي معلمان کدامند؟.
3) نقش پژوهش در تدارك تدريس اثربخش چیست؟. طرح مساله چرا پیوند پژوهش آموزشی با مدرسه اینقدرسست است ؟
چرا باید تلاش در جهت رفع این مشکل ماموریت و تکلیف همه ما باشد ؟
و سرانجام چگونه می توان این پیوند را استحکام بخشید ؟
برخی دلایل برای عزم به بردن پژوهش در سطح مدرسه برخی دلایل برای عزم به بردن پژوهش در سطح مدرسه اینکه اتلاف آموزشی در آموزش و پرورش آسیبهای فراونی را بر دانش آموزان تحمیل می کند و بنابراین باید بطور جدی مهار شود .) در همه ابعاد خود ... )
اینکه دانش آموزان ما مهارتهای اساسی را در جریان آموزش کسب نمی کنند .
اینکه دانش آموزان ایرانی در مطالعات جهانی ریاضیات و علوم و همچنین سواد خواندن رتبه های مناسبی را کسب نکرده اند.

و ....
ماموريت پژوهش در آموزش و پرورش پژوهش در آموزش و پرورش در صدد مطالعه و حل مسايل آموزشي است .
به اين ترتيب پژوهش در آموزش و پرورش تنها زماني به اهداف و ماموريتهاي خود نايل خواهد شد كه نتايج آن در مدرسه و كلاس درس و در مسير بهبود فعاليتهاي آموزشي – پرورشي و يادگيري بكارگرفته شود.
پژوهش براي تاثير بر آموزش و پرورش، باید با عمل تربيتي – آموزشي در مدرسه پيوند بخورد!

پژوهش در آموزش و پرورش..... آيزنر مي گويد :
اگر تغيير و تحولات در آموزش و پرورش ، بدون در نظرگرفتن نقش معلم باشد .اجراي آنها ممكن است فقط در سطح اقيانوس طنین اندازد و امواجي را توليد كند اما در عمق اقيانوس همچنان سكوت و ثبات و آرامش حكمفرما خواهد بود .
باز تعریف رابطه پژوهش با آموزش و پرورش اما اكنون وضعيت چگونه است ؟ اصولا پژوهش آموزشي انگار فراموش كرده است كه موجوديت و مشروعيتش در گرو كمك به كاركردهاي مدرسه بوده است وضعيت کنونی پژوهش ابتدا باید باورکنیم که تحول در آموزش و پرورش بدون بردن پژوهش به سطح مدرسه ممکن نیست !
ویژگی مدارس پژوهنده و یادگیرنده پژوهشهای معلم محور: معلم بعنوان پژوهشگر:جنبش معلم پژوهنده
ساليان درازی است که پژوهش آموزشی در تسلط شيوه‌های كلاسيك و کمی بوده است اما اجرای اين دسته از پژوهش‌ها به معلم و تدريس وی کمک درخوری نکرده است. بنابراين جنبش معلم متفکر و پژوهنده رويکرد دیگری را برای تامین نیازهای خود برگزيده است.
در این رویکرد انتخابی ،معلم منتظر دیگران نمی ماند و در نقش یک کارگزار فکور و بعنوان یک پژوهشگر ظاهر می شود . پژوهشهای معلم محور: منطق این رویکرد این است که : نمی توان و ممکن نیست که بهبود تدریس و تصمیم گیری حرفه ای معلمان را متوقف به گزارش پژوهشگران خارج از کلاس درس نماییم .
معلمان برای تدريس خود روزانه دهها تصميم می‌گيرند که بسياری از آنها تصميماتی کاملاً جدي...



مطالب دیگر:
🔗پاورپوینت معرفی روش های پیاده سازی سیستم ERP🔗پروژه بررسی آسیب شناسی شهر بیرجند🔗پاورپوینت راه اندازی نهادهای محلی برای نوسازی بافت های فرسوده🔗پاورپوینت استراتژی مداخله در محدوده ی بافت فرسوده همت اباد اصفهان🔗پاورپوینت پروژه شهرک اکباتان تهران🔗پاورپوینت آموزشی روش تحقيق پيشرفته🔗پاورپوینت صفر تا صدروش تولید (2)🔗پاورپوینت مطالعه کامل مدیریت ریسک🔗طرح جامع (توسعه و عمران) شهر طرقبه🔗پاورپوینت مطالعه محله عودلاجان تهران🔗نقشه اتوکد شهر زاهدان🔗پاورپوینت دستور کار 21 محلی قزوین - محله دیمج🔗پاورپوینت ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی تبریز🔗پاورپوینت محوطه سازی و شهرسازی🔗تحقیق شگفت انگیز معجزه رياضی قرآن (آماده پرینت)🔗پاورپوینت مقایسه شهرسازی اصفهان در دوره صفوی با شهر آمستردام🔗پاورپوینت آشنايی با آمار توصيفي🔗پاورپوینت آموزشی نرم افزار اتوکد🔗پاورپوینت مراحل پیاده سازی راه حل برنامه ریزی منابع سازمان (ERP Implementation)🔗پاورپوینت آموزشی MATLAB و کاربرد آن در مهندسی صنایع🔗پاورپوینت پردازش تحلیلی بر خط برای پشتیبانی تصمیم (OLAP for Decision Support)🔗پاورپوینت مطالعه کامل بازاریابی رابطه مند🔗پاورپوینت طبیعت سبز در معماری🔗پاورپوینت مبانی نظری زیبایی شناسی🔗پاورپوینت صفر تا صد سقف کامپوزیت